Folketingskandidat genbruger tidligere trussel: “På valgkampens sidste dag er jeg nu blevet truet med at blive skudt”

Lars Aslan Rasmussen, folketingskandidat for socialdemokraterne, har i et opslag på sin facebookprofil skrevet, at han i dag, dagen før valgdagen, er blevet truet med at blive skudt af salafister. Lars Aslan Rasmussen skriver:

“På valgkampens sidste dag er jeg nu blevet truet med at blive skudt på en salafistisk hjemmeside. Og selv om jeg synes det er dybt ubehageligt, så har jeg kun et budskab til de danske Salafister:
Ja, I kan nemt skyde mig, for jeg er ikke bevæbnet med andet end foldere og plakater. Men lader mig alligevel ikke skræmme, og derfor går jeg på gaden igen idag. Giver man først efter for jeres trusler og afstumpede menneskesyn, kan man ligeså godt skyde sig selv!”

Til opslaget har han vedlagt truslen, der skulle være kommet i dag.

Lars Aslan 1

Men ser man tilbage til september sidste år, så postede Lars Aslan Rasmussen nøjagtig det samme screen shot af truslen på sin facebookprofil.

Lars Aslan 2

Vi har prøvet at finde facebookprofilen ‘Abdurrahman Pavlishin’ men den er ikke længere til at finde på Facebook.

(Hat tip til den vakse læser af tossenastalten, der gjorde os opmærksom på Lars Aslans Rasmussens begge opslag)

Opdatering 18. juni. Lars Aslan Rasmussen har fjernet opslaget samt muligheden for at kommentere på hans Facebook, hvis man ikke er på vennelisten.



Skriv et svar

