Chikanen på Jyllands-Posten der endte med blokering. Af offeret.

I går så skrev vi om Morten Uhrskovs Jensens endeløse chikane af en af kommentatorerne på hans blog på Jyllands-Posten, samt at Morten Uhrskov Jensen uden videre smider folk ud af debatten, der påpeger at han rent faktisk selv bryder mod avisens egne regler for debat.

Det gik ret godt, for tosseanstaltens artikel blev ret populær. Nr. 2 som den mest læste blogpost på WorldPress.com.

BOTD10feb2013

Men det skal ikke handle så meget om det (eller jo, det har jo med ytringsfrihed at gøre og det at kunne give sig tilkende og blive læst uden at blive censureret)

Men. Nu kommer det groteske i kølvandet på Morten Uhrskov Jensens chikanerier. For nu viser det sig, at Morten Uhrskov Jensen efter den 2-3 dage lange tirade mod Kurt Dejgaard har proklameret, at Kurt Dejgaard fra nu af har fået 3 måneders karantæne fra Uhrskovs blog på ytringsfrihedens højborg.

Se her, hvad vores enevældige blog-konge enerådigt har besluttet. Vel at mærke I et helt andet blogindlæg, omhandlende gener og menneskelig adfærd (!) som Kurt Dejgaard overhovedet ikke har kommenteret på inden. Blogindlæget hedder noget så malplaceret komisk som Fagre, spændende nye verden.

uhrskov8

Uhrskov kører altså en lang hetzende kampagne mod Dejgaard. Når han ikke nævneværdig reagerer på dette, så reagerer Uhrskov med at blokere. Kan det blive mere barnligt? (Læs i øvrigt Dejgaards svar til Uhrskov ovenpå blokeringen. Det er lårklaskende komisk. Selveste daværende kulturredaktør på JP, Flemming Rose, opfordrede nemlig Dejgaard i tidernes morgen til at kommentere på JP’s blogs).

Men not on my watch, hvis man så læser Uhrskovs tøsefornærmede udfald. Zum Fenster Heraus! Keine hexerei!

Men kernen i dette som vi ser det på tosseanstalten er, at bloggere på JP kanøfler folk som de vil. Og hvis dem der kommenterer ikke makker ret, så er det blokering på skemaet. Det hænger skide dårlig sammen med hvad Jyllands-Posten selv skriver. Vi repeterer fra i går:

JP sletter kommentarer, hvis de

– Indeholder trusler, injurier, chikane, har et racistisk indhold eller i øvrigt overtræder gældende lovgivning.

– Er skrevet i en aggressiv tone. Bl.a. smædeord, personangreb og overdreven brug af versaler.

– Ikke vedrører den aktuelle debat.

– Har karakter af spam. F.eks. gentagne enslydende kommentarer.

Og her er deres syn på debat og ytringsfrihed:

På Jyllands-Posten vil vi gerne høre din mening om aktuelle emner, og vi byder velkommen til en aktiv og spændende debat.

Her værdsætter vi bidrag, der er med til at nuancere debatten og gøre os alle klogere.

Vi hylder det frie ord, og du er velkommen til at deltage i debatten og skrive din kommentar. Vi beder dig dog overholde vores debatregler.

I hører jo selv hvor meget det skurrer i ørerne. Så derfor bliver tosseanstalten ved med at undre:

1. Er Uhrskovs opførsel kompatibel med Jyllands-Postens code of conduct?

2. Er det i overensstemmelse med Jyllands-Postens code of conduct, at der er SÅ mange der er blevet blokeret fra JP.

Tro os. Vi har kendskab til en hel stribe personer, der er blevet smidt ud af debatterne alene af den grund, at de ikke deler Uhrskovs og andre JP-bloggeres synspunkter. Skal Kurt Dejgaard nu også henvises til den sorte liste?

Vi forventer et svar. Det bliver publiceret her på tosseanstalten. Et ikke-svar bliver også noteret.

Og så er vi edder spændte på at høre, om Uhrskov fortsat vil være blogskribent på JP.

Vi så hellere, at skattefinansieret mediestøtte blev brugt på en meget fornuftigere måde, end en blogskribents personlige korstog mod alle dem der ikke deler hans synspunkter.


6 kommentarer on “Chikanen på Jyllands-Posten der endte med blokering. Af offeret.”

  1. Kurt Dejgaard siger:

    Jeg skal knytte følgende kommentarer til denne blog:

    Det er ikke korrekt at jeg ikke havde kommenteret på den blog som Morten Uhrskov proklamerede min karantæne på.

    Kort forinden skrev Dennis Jensen i en kommentar til Morten Uhrskov:
    “Du ved godt at konservatismen er et af Kurts yndlingsemner ikke? ….. Hold da op ,,,, jeg glæder mig allerede ,,,, fat i klokkestrengen …. og DING ! … ROUND 1 ….. pas nu på Morten du ender sikkert med to blå øjne…”

    Til dette, svarede jeg irettesættende:
    “This aint no freakshow. Jeg er her ikke (-er her aldrig) for at slås. Jeg tillader mig at rette fejl, udeladelser og kommentere på konsekvenserne af dem, når omstændighederne kalder.
    -That is all.”

    -Og som sagt – det svarede jeg kort før meldingen om karantænen.

    Den er iøvrigt endnu ikke blevet effektueret, 24 timer efter den blev lovet trådt ikraft. Vi får se om den bliver det på et senere tidspunkt, men jeg tvivler.

  2. Tic Tac siger:

    Der er vist gået totalt pip i det rustne fuglebur.

  3. Kurt Dejgaard siger:

    Følgende er netop posteret på Morten Uhrskovs blog af Morten Uhrskov

    “Til almindelig orientering

    Jeg må erkende, at jeg forløb mig et antal gange i denne tråd. Det burde jeg ikke have gjort, og jeg må beklage det. Det er ikke substansen i mit indlæg, den er gal med, men alene tonen. Jeg arbejder i øjeblikket på at fjerne de indlæg, hvor jeg er gået over stregen. Det kan der gå lidt tid med, da jeg ikke – hvor mærkeligt det end lyder – har adgang til at fjerne mine egne kommentarer, kun andres.
    Morten Uhrskov
    P.S. Kurt Dejgaard
    Det er primært dig, det er gået ud over, derfor dette ps. Du kan naturligvis fortsætte med at kommentere herinde. Jeg synes fortsat ikke, at din deltagelse på denne blog er særligt seriøs, eller mere præcist, den er alt for ofte useriøs. Det får imidlertid være. Det er trods alt dine og ikke mine meninger, du bringer til torvs.”

    Hermed er sagen afsluttet, må vi gå ud fra.


Skriv et svar

