Juletræhalløj i Dannevang

Obama har vundet præsidentvalget i USA og i Danmark kæfter man op om et juletræ i Kokkedal. Sådan kan man vist sammenfatte dagen. Om det har med danskernes begrænsninger at gøre, eller mangel på samme, er ikke til at sige.

For dem der har snorksovet hele dagen, så kan vi fortælle, at det handler om, at en beboerforening i Kokkedal har besluttet at droppe juletræet i år (altså ikke besluttet, at beboerne ikke må have juletræ i deres lejligheder, men droppet det lidt større juletræ, der hvert år plejer at stå ude i gården).

Ikke en kæft havde sagt noget, hvis det bare var hvilken som helst bestyrelse, der havde taget beslutningen. Nej, sørme om det ikke var muslimer i den der bestyrelse. Først tager de juletræet, og så er vejen banet for sharia, stening og kalifat.

Man kan hurtigt konstatere, at dagens juletræshalløj er en tidlig julegave til Dansk Folkeparti. Sagen har fået Dansk Folkepartis Martin Henriksen op fra kakkelbordet og til at blæse til kulturkamp i juletrompeten:

“Ændres beslutningen ikke, så bør Folketinget via lovgivningen forpligtige boligselskaberne til at værne om og opretholde danske traditioner”

Det lyder spændende. Følger der en pose penge med? For nu er det vel ikke samtlige boligforeninger indenfor Danmarks grænser, der hvert år opstiller et juletræ? Det kunne jo være, at nogle ikke har råd, eller at halalhippier tager det der CO2-regnskab alvorligt og andre ganske enkelt ikke gider. Og Martin Henriksen bliver da samtidig nødt til at oprette et traditionsministerium, der sender folk ud for at inspicere, at der nu også står et juletræ i hver boligforening. For ikke at snakke om, at alle hejser dannebrog når det i kalenderen står at man skal.

Ellers kører den rundt på internettet. Facebook er jo en gylden kilde til tosserier, så vi laver her en lille kavalkade, hvor der det går ikke stille for sig.

Her er der en der mener, at det er slut med foreningsfriheden. Skidt pyt med om flertallet i et boligområde er muslimer. Bestemme skal de ikke.

Det obligatoriske “fuck muslimer”:

Lidt i den kulørte ende:

Og sidst men ikke mindst den evige traver om “hvad nu hvis vi kristne i de muslimske lande bla bla bla”


Se det vil vi på tosseanstalten gerne fortælle om! Vi fortalte på Facebook tidligere i dag, at vi ville skrive et indlæg om dagens juletræhalløj og levere noget bling-bling!

Det får i så! Her følger et klip, der fortæller om et juletræ i De Forenede Arabiske Emiraters hovedstad Abu Dhabi.

Pris? Tjah, små 11 mio. USD.

Men bortset fra det, så har vi en god idé til hvordan man kan spare penge. Vi har en opfordring til alle boligforeninger i Danmark: stem nej til juletræet i år! Dansk Folkeparti kommer løbende og donerer penge, hvis der nu skulle mangle et træ (og de penge I sparer kan I evt. bruge på en grisefest (kylling til muslimerne).

God jul! (selvom vi ikke er nået til 1. søndag i advent endnu)


14 kommentarer on “Juletræhalløj i Dannevang”

  1. Horymír siger:

    Fy for Satan! Eller Jesus eller havd han nu hedder. Den der direktør fra det der hotel hedder Abrahams! Så hun er altså jøde! Føj at sådan nogen skal have lov til at tilsvine vores jul. Jøder spiser jo heller ikke grise! Føj!
    Der er sgu’ nok også både Bilderbergere og Illuminatifolk.

    (Det hedder ikke DF – det hedder ØF!)

  2. Tucholsky siger:

    Ja, man skulle nærmest tro, der var tale om Dr. Seuss’ berømte julehistorie om det onde, bitre huleboende monster med et hjerte to størrelser for småt. Men ak nej. Hér er der hverken tale om tegneserier, forestillinger eller fantasifostre.

    Da da da dum… Valget er afgjort. Årets Grinch er: Muslimen – som ifølge Julens Vogtere, Tom Behnke & Martin Henriksen, inden 4. søndag i advent har planer om at luske ned af din skorsten og derefter:

    – Stjæle dine pebernødder

    – Tygge benet af julenissen

    – Pisse i sprutten

    – Skide i anden

    – Omdanne vinen til dadeljuice

    – Halalslagte pattegrisen

    – Afbrænde dit juletræ (muslimernes burning cross)

    … og sidst men ikke mindst …

    Erstatte julestjernen med en blødende halvmåne

    http://www.modkraft.dk/blogindl%C3%A6g/how-muslim-stole-christmas

  3. jonas senhadji siger:

    Julemandens afterparty… Af Jonas Senhadji

    For en del mennesker kan det der med julen herhjemme godt tage overhånd. To måneder med Julenisser, Gran, alt i rødt. Og butikskæder der desperat tigger om og lokker folk til at skulle købe deres julegaver og godter hos dem, to måneder før det faktisk går for sig. Juleudsendelser i tv fra morgen til aften. ’Hyggeligt’, tænker nogen. ’Frygteligt’, tænker andre. Jeg hører selv til den sidste type. Men misforstå mig ikke, det er ikke bare for at være moderne, jeg kan godt lide julen. Jeg glæder mig da et par dage før og hygger mig med min familie juleaften – og så ugen efter er det nytårsaften, for nogle en årets mest seriøse festdage.

    Det er da okay det hele, men en gang imellem gider jeg bare ikke. Alt virker overfladisk og månederne op til giver mig kvalme. Men sådan er der også andre, der har det, de vil af sted, bort. Hen hvor man ikke fejrer den slags, bort fra nisser og gaveræs. Så de tager måske til Marokko for at komme væk, fra Jesus’ fødsel og de mænd med hvidt skæg og rødt tøj, der har det med at dukke op på denne årstid. Det er jo et muslimsk land, tænker de. Der er julen yt. De ved ikke bedre.

    Så de regner Ikke med at finde noget der har noget med julen at gøre der. Det skulle måske lige være en kristen, der bliver halshugget for at fejre den. Men de må tro om må de. Julemanden er på spil i Marokko, jeg er kommet på sporet af ham imod min vilje. Hans fortrukne sted er Tanger. Men jeg har spottet ham så langt væk som i Riff-bjergene, Ketama. Hashland. Hvad han lavede der og hvad der var i hans pakker kan man jo kun gisne om sådan et sted. Men i Tanger, her er han kult, her kan de godt lide ham. Han fejrer bare ikke julen, men Nytår…

    Allerede ombord på færgen ”h Ibn Batuta ”h får man et indtryk af at der er noget i gære og at man ikke har lagt julen helt bag sig. I en niche foran den sure politimand med Saddam-overskæg, som sidder og stempler pas, der er der et spinkelt plastikjuletræ med otte glanskugler og en støvet ynkelig vatnisse. Det hele er sikkert noget som de har fundet i en eller anden glemt kahyt et sted på skibet som engang har været Dansk. Og inde i det toldfri supermarked, imellem dadler og peanuts, der kan man købe Marcipangrise og Tuborg Julebryg…

    I tiden 1923 1958 var Tanger en international zone, styret af embedsmænd fra hele verden. Her var jøder, hinduer, kristne og ateister i alle afskygninger, og selvfølgelig den lokale muslimske befolkning. Boligspekulation, handel med guld og smuglergods, var en del af hverdagen og alt var praktisktalt legalt. Bortset fra stoffer og våben. Og den slags steder tiltrækker godtfolk. Den tid er ovre nu. Men atsmofæren hænger ved, som en svag tåge i byens gamle gyder. De fleste mennesker der var her dengang er borte. Hvis det har været et godt år med god regn, så er landet et frodigt og grønt paradis. Tanger bliver indhyllet i et orgie farver, specielt i kvarterene Mashan og La Montagne. Her hænger der blomstrende hængebuske ned over de hvidkalkede mure, som omkranser luksuriøse rigmands palæer der stammer tilbage fra den internationale æra.

    Ind imellem det grønne på murene stikker der brutale glasskår op, for at holde ubudne gæster borte, langt mere effektivt end pigtråd.
    Og hvis man ikke befinder sig ved siden af en skraldespand eller en tom byggegrund (som her betragtes som det samme som en skraldespand). Så kan man ligefrem lugte de eksotiske blomster og frugter som bliver dyrket i overflod bag disse mure. Luften føles speciel ren på denne årstid og Europa er for det meste tydelig at se på den anden side af strædet. Store flokke af storke ankommer og slår sig ned på Minareter og på toppen af kontroltårnet i lufthavnen.

    Tanger by er pyntet op, Der hænger julepynt på Boulevarden, her er det jo bare ikke ”hJulepynt”h, men ”hNytårspynt”h. De fleste Marokkanere i de store byer kender julemanden, nogle steder bliver han kaldt ”hSanta Papa”h. Men han bliver på ingen måder sat i forbindelse med juleaften og Jesus fødsel. Han er udelukket en festlig fyr der dukker op for at fejre det nye år, en rigtig festabe. Og så har han juletræer og guirlander med som han hænger op rundt omkring..

    På boulevarden kan man imellem Jul og Nytår se Julemanden stå oppe ved kanonerne på Seulmakasin, det er en terrasse oppe på Toppen af Boulevard Pasteur, ved siden af Place du France (i øvrigt så stammer kanonerne fra den gang lande som Danmark og Sverige, måtte betale store summer i skat til Tanger. Det var for at undgå at pirater overfaldt handelsskibe i strædet, der var på vej ud og ind af middelhavet. kanonerne er alle sammen erobret eller givet som ”hgave”h af fremmede magter i 1700tallet. Men nu er de blot pynt på Seulmakasin). I gamle dage var terrassen et sted, hvor arbejdsløse havnearbejdere hang ud hele dagen. Her stod de og skuede ned i havnen, for at se om der var nogen ny-anløbne skibe, så de kunne få noget arbejde. Der er en glimrende udsigt ned over de gamle bydele, havnen, og videre ud over middelhavet med Andalusiens bjerge i baggrunden, kigger man godt efter, kan man se vindmøller (Danske) imellem Tarifa og Algeciras. Og på en klar dag, kan man også se Gibraltar.

    JULEMANDEN! står så der, imellem disse elegante antikke kanoner, foran en udsigt som nærmer sig det ubegribelige smukke. Med sig har han en mini-kulisse, 2-3meter på hver led. På kulissen der er et billede, der ligner forsiden på noget som en fanatisk sekt kalder ”hVagttårnet”h. En overdådig frodig have med vandfald, modne frugter, kilder der springer, blomster i alle farver og glade fisk. Foran denne ”hsmukke”h kulisse, har han placeret en grim lille blå Elefant, lavet af papmache. Så kan man for et lille beløb, svarene til omkring en ti danske kroner, få et fotografi af sig selv eller sin familie, i selskab med Julemanden og hans blå Elefant i Paradisets have. Nogle gange har han også et legetøjs gevær med, det kan man få lov at stå med, hvis han ikke selv bruger det.

    Nu er du måske rejst flere Tusind kilometer hjemmefra. Bare for at komme væk fra julen og hvad den indebærer af hysteri og fråds. For med vilje, at komme til et land som har (hvis man skal tro den almindelige opfattelse i medierne), en religion der ville give jeg ved ikke hvor Mange kameler for Julemandens hoved på et fad. Men sådan er det bare ikke, heldigvis, her kan man godt lide Santa Papa. – Han giver gaver til børnene nytårsaften”h… – Hvem gør det?”h.. – Ham Trolden med langt hvidt hår, som står foran det flotte billede oppe på Boulevarden… – Nåh Ja, ham med den søde lille Elefant ”h…

    Det er ikke kun på Boulevarden at julen spøger. Også på de gamle markeder i Medinaen stikker den sit luskede fjæs frem. Her er et mylder af gamle mænd i Djellabaer, tilslørede kvinder og larmende børn. Salg af alskens varer, foregår på de fleste tider af døgnet.
    Her sælges alt, lige fra Marie-kiks, mobiltelefonopladere og Får, til friske snegle, jordbær og tørrede flagermus (flagermusene er til Hekseri). (Hvis det skal være det perfekte billede, så skal lyden med) Der bliver kaldt til bøn fra den nærmeste Moske…c ALLAH O AKBAL! Her kan man få den fornemmelse, at man er så langt væk fra julestemningen som man overhovedet kan komme. Men nej! Der imellem Damen med Tatovering i panden som, sælger brød, og drengen der sælger popkorn, foran indgangen til den lille Kassettebåndsbutik. Der sidder sørme en mand uden ben, på en flad papkasse, og han sælger minsandten små oppustelig JULENISSER. Og mens man tygger på den, er der et barnebarn der beslutter sig for at ringe til brøddamens mobiltelefon der er gemt væk i hendes mange skørter. Ringetone: jinglebells. Ringestyrke 5, for hun hører ikke så godt.

    Du vender dig om, du har fået nok af dette bizarre nissespil. Du søger videre ind medinaen, du skal bare væk. Lige meget med, at du sikkert farer vild i dette net af middelalderlige gader, flettet sammen til en uoverskuelig labyrint. Befolket af kutteklædte indfødte der snakker i mobillosser og krøblinger på pap der sælger Julenisser. Nu vil du bare væk fra den JUL, det må da være muligt. Dybere ind i medinaen, gennem gader der aldrig har set sollys. På en trappesten sidder en mand i tøfler og stopper sin kiffpibe. Et par små drenge står og spinder nogle uldtråde op på ruller. Man kan høre en der rasler med en klokke et sted i en af gyderne, det kommer tættere på.
    Det er lyden af vandmanden, for det meste en olding, der går rundt iklædt en speciel dragt af gedeskind og læder. Han har en bredskygget stråhat på, der er vedhængt med små bjælder. Og et skulderbælte hvor i der hænger kobberkrus og gedeskindsvandsække. I sin hånd har han en lidt større bjælde eller klokke, så han kan tilkalde sig opmærksomhed i menneskemylderet. Vandet har han fra en hellig kilde i Riffbjegene, så kan folk lige få et glas healing i forbifarten, og den gamle får en lille mønt…

    Lyden af bjælder kommer nærmere. Vandbæreren kommer humpende rundt om hjørnet.
    Han svinger sløvt med klokken. og så er det der igen, det der man ikke rigtig tror på når man ser det. Manden kunne være taget ud af Tusind og en Nats Eventyr, hvis man dømmer ud fra omgivelserne og hans klædedragt. Men der i venstre hånd, der har han såmænd et yndigt lille plastik Juletræ. Samme stil som det der var ombord på færgen, ynkeligt og slidt. Atter en gang må man bide sig i læberne, lade som ingenting, og pænt takke nej, da han henvender sig til en for at høre om man har lyst til et fotografi af ham 5Dh…

    Tanger er et underligt sted nytårsaften. Folk fejrer ikke noget men gør det alligevel.
    Marokko har to tidsregninger. Den Islamiske, som har det år hvor profeten Mohamed (Må hans sjæl hvile i fred) forlod Mekka som udgangspunkt. Derudover er det baseret på måne år og ikke solår. Året er det herrens år 1426. Hvilket svarer til år 2005.
    I dagligdagen er det mest den øvrige verdens tidslinie der bruges. Den islamiske bruges som et ekstra fif på Officielle papirer og til højtider og den slags.
    De tilflyttere der er kommet ned fra bjergene igennem de sidste årtier, kender ikke til Nytårstraditionen. Hvor imod de Mennesker der stammer fra Tanger er født og opvokset med den, opvokset er måske for meget sagt. De har nærmere betragtet den på afstand, som noget vesterlændinge foretog sig hvert år. Eftersom byens historie jo altid har været præget af udlændinge her, og de har alle haft hver især af deres Religioner og skikke med, som de har kunnet dyrke som de ville, inklusiv Julen, og da den ligger op af nytåret, som jo også bliver fejret synligt af de franskmænd og spaniolerne som der er mange af i Marokko, ja så har Marokkanerne blandet de to ting sammen og stille og roligt bare adopteret julemanden og gjort ham til Santa Papa, den glade trold med hvidt skæg som kommer og fester til nytår…

    For mange vesterlændinge som har et smalt syn på verden omkring dem, er det utænkeligt at man skulle kunne støde på julemanden i et Muslimsk land som Marokko.
    Folk har den opfattelse at Alle muslimske lande er styret af Taliban. Det er de ikke skulle jeg hilse og sige. En ting jeg tit har hørt i Danmark, når snakken kommer ind på muslimske gravpladser og moskeer i Danmark, det er – Jamen ved du hvad Jonas, hvis vi kom til Marokko og ville bygge vores kristne kirke og gravplads der. Ja så ville de da hugge hovedet af os!! ”h. Nej, sådan er det ikke. Det Ville højst sandsynligt blive et afslag, ja. Men ikke på grund af religiøs fanatisme og frygt for fremmede, men nok mere fordi der allerede er masser af den slags. I Tanger er der.. Et Nonnekloster, en spansk katolsk katedral, engelsk kirke. Ja der er vel en fem-seks kirker i alt og nogle Synagoger. En Tysk kirkegård, en Engelsk kirkegård, en kirkegård for blandede nationaliteter og sidst men ikke mindst en kirkegård for kristne hunde. Ikke ”hvantro”h hunde, men rigtige hunde. Der er små fine gravsten af marmor med bronzebogstaver på, ”h Small Max. Our Beloved Dog. 1965-71. R.I. P ”h. Hundredvis står de der imellem Eaculyptustræer, små pæne miniature gravsten, nede imellem den kongelige rideskole, og Golfbanen.

    Og det er her vi støder på julemanden igen, han har været ude for et lille uheld. Han opbevarer åbenbart sine remedier, på et lille landsted ved Rahala uden for byen. For at komme til centrum, må han passere igennem California og forbi hundekirkegården.
    Han kører rundt på en grøn knallert med lad foran, der sidder hans Assistent og holder styr på kulissen og den lille Elefant, så det ikke blæser af i den vanvittige fart ned af bjerget.
    Nede i svinget da assistenten prøvede at tænde Kiffpiben, blev han nødt til at give slip på kulissen, hvilket resulterede i at den røg op i hovedet på julemanden, som fik sit skæg i øjnene. Han mistede i et øjeblik kontrollen over knallerten og kørte ud i siden, hvor han ramte en hund der stod og tyggede på noget i vejkanten. Hunden døde på stedet og Assistenten fik en overhaling.

    Da jeg kom spadserende forbi, sad de begge i vejkanten ved siden af den døde hund og røg kiff. De havde først tænk sig at køre videre, men julemanden er jo en flink fyr, så han besluttede at begrave hunden inde på hundekirkegården som tilfældigvis ikke lå længere væk end en snes meter, lige på den anden side af en lille flod, de sørgelige rester af Lued Lihood, “gJødefloden”h. Men da de gik igennem lågen kom der en opsynsmand løbende og kastede sten efter dem. – Det kan man ikke!”h Råbte han.. – Den slags skal arrangeres, gå med jer! ”h.

    Så nu sad de og ventede på at opsynsmanden skulle forsvinde bort. Han luskede stadig rundt imellem eaculyptustræerne og truede med næven nu og da. De inviterede mig på en pibe kiff(lokal marokkansk tobak), da jeg lige stoppede et øjeblik, for at studse over blodet på kørebanen. Jeg satte mig på en sten ved siden af dem. – Han er ikke helt normal ham vagten ”h sagde julemanden. -”h Hans job er at vedligeholde stedet, han er gartner… Men han blev tosset for 10 år siden, den stakkels fyr.. Han havde gået og taget af noget medicin som tilhørte en engelsk dame som han var ansat ved. Nu er han tosset. Jeg ved det, alle ved det, på nær ham selv. Men han kunne ikke kende mig, han er ekstra tosset i dag og kaster med sten…”h

    Jeg sad i 10 minutter og sludrede med Julemanden. Der var gode penge i det at være julemand her. Folk kunne godt lide at få taget deres billede i selskab med ham.
    Han fortalte, at han nogle gange uden for sæsonen, sad på en café i Medinaen og solgte kiff. Og så havde han et lille hus ude ved Rahala, i skoven. Det var et dejligt sted, men det kommet mange afrikanske flygtninge igennem det sidste stykke tid. De gemmer sig i huler og krat for politiet, som vil fange dem og sende dem tilbage hvor de kom fra. Disse mennesker, har været igennem mange strabadser for at nå her til. Over bjerge og igennem ørken. Nu stod de over for sidste etape, så ville de være fremme ”h in the prommised land ”. Europa med dets guld og grønne skove… Mælk og honning i overflod.
    Men den sidste etape, er også den mest brutale og nådesløse. GIBRALTAR STRÆDET.
    Tusinde af flygtninge forsvinder i bølgerne på vejen. de få der dukker op igen, dukker op som strandvaskere på Costa del sol. Deres små både ligger med bunden i vejret og skvulper i strandkanten. Som ville de sige Hvad sagde jeg. I var alt for mange, jeg er kun beregnet til 5 mennesker højst… Og vejret var ikke til det… Suk! ”h. Men Julemanden gjorde sit for at hjælpe dem. Han giver dem altid sine rester, dem stiller han bare på en sten nede ved hegnet. Og sidste år, havde han givet nogen af dem lov til at dyrke grønsager, på et hjørne af sin jord. Mere kunne han ikke gøre sagde han, ud over selvfølgelig at bede for dem.

    Jeg måtte videre, så jeg rejste mig op og takkede for kiff. Julemanden og hans Assistent måtte også videre. De kunne ikke side her en hel dag, der stod garanteret folk på Boulevarden, som ventede på at få taget deres billede med ham. Men den tossede gartner luskede stadig rundt der inde på gravpladsen, så de måtte droppe at begrave hunden der. – Held og lykke”h, sagde jeg og gik der ud af. Inden jeg nåede hen til svinget, kiggede jeg mig tilbage. Jeg kunne se Assistenten stå og rette kulissen til på ladet. Og Julemanden tog hunden op ved det ene bagben og smed den i floden. Den tossede gartner kom løbene ud af lågen, råbte forbandelser og kastede om sig med sten og grene. Mine to venner tog flugten på deres grønne knallert med lad. De var allerede oppe i en afsindig fart da de passerede mig. – HAN ER TOSSET!!”h, råbte trolden med det hvide skæg, i det at de passerede mig…

    Morocco palace…c Nytårsaften KL. 2400
    Morocco Palace. Tusind og en nats Eventyr på syre. Stedet man skal opleve for at forstå. Ved indgangen står der en flok store svedende udsmidere i sorte habitter og styrer strømmen af fulde mænd der bliver smidt ud og prostutierede der gennes ind. Der er fulde Hashbønder og Saudiarabere (de bliver dog ikke smidt ud, men må opføre sig som de vil..) og nogle gange en vildfaren Turist. Efter klokken 23 er der en underlig stemning i døren. Små gadebørn tigger og hiver i en, med bedøvede øjne og næserne dybt begravet i tuber med lim. Dørmændene kæmper med at jage dem væk samtidig med at de prøver at shanghaje forbipasserende godtfolk. Hvis Morocco Palace havde ligget i Amsterdam, ville det uden tvivl være en stripklub, men facts er at det ligger i Tanger. Stripklubber er vist forbudte her, så man må nøjes med Mavedanserinder. Men der er heller ikke specielt dårligt. På de normale Hverdage går der en mavedanserinde på ved midnatstid. Stedet er gennemført. Alt er enten af rød velour eller mørkt udskåret træ. Vægge og loft er udsmykket som skulle man tro at man befandt sig i en helligdom.

    Dansegulvet er en patio i midten foran scenen, så kan man sidde oppe på første sal og kigge ned på dansegulvsbesætningen. Der er live musik i form af et fuldt udstyret band der trykker den af med Rai og gamle Berber slagere. Der står 5 mænd i jakkesæt og habitter. Forsangeren står i en lilla habit og skriger lidenskabeligt i en orange mikrofon. Der er en der spiller på violin som han holder ind imod maven i stedet for skulderen. En gammel mand står og blæser i et horn og der er keyboard, trommer og basguitar. Det hele virker tilforladeligt og originalt. Men så er det at filmen knækker. For der midt på scenen, næsten truende med at skubbe orkestret ud over kanten. Ja der står et stort juletræ, med Julepynt, i mængder der svarer til hvad 5 danske familier ville have brugt, hældt skamløst ud over det stakkels træ. Man kan se at det kæmper med vægten og det er lige ved at dratte om hver gang der en som kommer til at røre det.

    Der går Champagnepiger rundt iklædt noget der minder om brudekjoler og prøver på at få folk til at købe drinks til dem ved at sætte sig på skødet af folk og hviske forførende ord i øret på dem. En gang imellem stiller de sig op på række foran scenen og danser en from dans, med tomme udtryksløse ansigter, imens at de skriger lidt. Det er de samme piger der har stået der de sidste mange år, nat efter nat. I de samme slidte brudekjoler, til de samme slidte rytmer. Et hårdt liv, ingen tvivl. En af tjenerne som jeg er gode venner med fortalte mig en gang, at de her kvinder arbejder for 30Dh, hvilket svarer til cirka 22 Kr., og det er ikke timeløn vi snakker om. Fra omkring 8 om aftenen, til de lukker ud på morgenen. De fleste af pigerne som kommer her er prostutierede. og klientellet er alt, lige fra forvirrede familiefædre til hashbønder og solkyst-gangstere. Et helt igennem festligt sted. Som måske, ville kunne virke skræmmende på nogen. Meget dekorativt, men juletræet ligger dog en dæmper på det eksotiske.

    Jeg orker ikke mere, det er åbenbart ikke bare sådan at slippe væk fra julens ækle fjæs.
    Jeg beslutter at prøve på at ignorere træet. Men det er svært at undgå det.
    Jeg kigger væk, heldigvis foregår der et eller andet på scenen. Folk bliver puffet væk af tjenerne. Der kommer to mænd ind, imellem sig triller de noget, der ligner en gigantisk flad tromme. Hmm, tænker jeg. Interessant! Men hvad mon der skal foregå.
    Klokken nærmer sig 24- midnat… Det nye år!

    Et par minutter i midnat bliver lyset slukket. Et horn begynder at larme et sted. Og en eller anden har taget mikrofonen og begynder en nedtælling på fransk.

    Champagne propper popper, folk pifter og der bliver blinket med lyset inden at det bliver helt tændt. Manden med hornet går amok. Og så er det at det sker igen, men man har efterhånden vænnet sig til det … Den store tromme er blevet lagt på gulvet, den er vel cirka 2 meter i diameter… JULEMANDEN kommer hoppende ned fra scenen. Hvor han åbenbart har stået på lur bag Træet og moret sig over folk. Han har en grøn karnevalsmaske på (så man ikke kan kende ham, men hans hvide skæg og det røde tøj afslører ham ). Han hopper hen af gulvet og op på trommen. Hvor han går i gang med en sindssyg voodoodans i allerhøjeste gear.
    Fire mavedanserinder, med langt sort hår og klædt i guld, kommer til og står og vrider sig intimt rundt om trommen og trolden i rødt tøj der står og spjætter. Jeg var mundlam og lamslået, aldrig havde jeg set julemanden opføre sig sådan. Han var helt sikkert på noget. Hoppede og dansede og frembragte nogle vilde rytmer der normalt hører til dybt inde i Atlasbjergene. På et tidspunkt hev han en pistol frem fra jakken, han frembragte nogle lyde på trommen, som kunne minde om maskingeværsalver, og pegede på publikum med pistolen.

    Jeg opgav… Hvis man vil holde en anderledes nytårsaften, så er Tanger en fed by..
    Men hvis man for alt i verden har fået nok af jul, så er det ikke så fedt.
    Nu er det ikke sådan, at der bare hænger jul overalt ligesom herhjemme. Det gør der ikke.
    Men den har det med at titte frem på de mest underlige tidspunkter og steder.
    Har man tendens til forfølgelsesvanvid og paranoia, så skal man holde sig lang væk.
    Men hvis man har humor, og godt kan lide Monty pyton, ja så kom og vær velkommen.

    Hvis du troede at Julemanden tog til grønland efter 24. December, så tager du fejl.
    Han tager til Tanger, Interzonen. Porten til Afrika.
    Her fester han en uges tid mere, presser appelsinen, sælger lidt overskydende merchandice, chikanere tilfældige turister og tager røven på godtfolk. Så er du i Nordafrika, og du pludselig en dag, dybt inde i Medinaen, hører det velkendte HO-HO-HO. Så er det ikke dig der har hørt syner, han er der. Højst sandsynligt lige rundt om hjørnet…

  4. Andreas siger:

    Nu har jeg læst lidt her på tosseanstalten, og det er en virkeligt ensporet side. Det er med sikkerhed ikke et objektivt synspunkt der er udgangspunkt for artiklerne. Artiklen er fyldt med værdiladet formuleringer og eksempler, der fortæller, at sagen er blevet undersøgt ud fra en forforståelse (fordom) om sagen. Det fortæller også, at forfatteren forsøger at lægge sine følelser omkring sagen (forargelse, vrede, o.lign.) over på læseren.

    Hvis det ikke virker særligt chokerende, fordi “sagen” eller udgangspunktet virker moralsk rigtigt – så bare tænk på, at uriasposten fungerer på præcis samme måde.

    Jeg kan anbefale at studere noget hermeneutik, fænomenologi og socialkonstruktivisme – så du bedre kan arbejde med dine fordomme.

    • Tucholsky siger:

      ****noget hermeneutik, fænomenologi og socialkonstruktivisme***

      ROFL🙂

    • Andreas. Så har du ikke forstået sarkasme, satire og humor endnu.

      Men det er helt korrekt, at dette er et subjektivt foretagende. Det er en blog, der beskæftiger sig med tosser på højrefløjen. Men vi er da yderst objektive når det kommer til kildehenvisninger.

      Du er da mere end velkommen til at være mere præcis en anden gang, så vi ved hvad du taler om.

      • Andreas siger:

        Ja, og uriasposten beskæftiger sig med “tosser på venstrefløjen”.. pointerer bare, at i er i samme båd.

        Ved ikke, hvad du ønsker præciseret. De forskellige filosofier jeg henviste til, er forståelses filosofier der skal gøre individet mere opmærksom på ens egen subjektivitet og måde man sætter ting i kontekst på. Det er vidt udbredte forskningsfilosofier.

        • Meget muligt. Men nu er det blog, og den har et særlig udgangspunkt. Vi synes da det er herremorsomt, at finde et juletræ i Abu Dhabi til alle dem der himler op om “hvad nu hvis vi kristne i et muslimsk land satte et juletræ op”.

          Vi finder paradokser. Ud over at skrive om had og løgne.

  5. Jesper Johnsen siger:

    Sidste jul var den gal på Lalandia fordi “muslimerne” ødelagde det hele, ifølge SIAD og Martin Henriksen.

    I år er det et juletræ der slås om.

    Sidste år var det en smal gruppe, der brokkede sig over Lalandia-“sagen”. I år er der bred enighed om, at muslimer er noget fælt. Ser ud til at der er fælles fodslag mellem nogle, der ellers ikke (officielt i hvert fald) kan blive enige om noget som helst, og slet ikke kan samarbejde (officielt).

    Sjovt at se hvordan verden ændrer sig.

    http://siaddk.wordpress.com/2012/11/14/siad-demonstration-i-kokkedal/

    http://www.facebook.com/home.php?#!/permalink.php?story_fbid=10151360050139384&id=33510214383

    http://danskernesparti.dk/archives/3760

    ———————————–

    Så mangler der kun svar på, om man også vil tvinge jøder til at spise flæskesteg, eller det er måske for langt ude . . .

  6. Tucholsky siger:

    Politkriminelle fra og bag det såkaldte “SIAD” har ingenlunde vundet en SEJER, de har tabt så stor man overhoved kan !

  7. Jesper Johnsen siger:

    Den aflyste demo for juletræet har fået diverse kommentarer med på vejen

    http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Pia-Kj%C3%A6rsgaard/33510214383?fref=ts

    Det ser ud til Egedalsvænge i Kokkedal får deres juletræ. Hurra for det! jeg håber, virkelig det lykkes. Og så kan hadefulde ekstremister godt holde sig væk fra bebudede demonstrationer i morgen lørdag. Det gælder både Anti-Fascistisk Aktion og organisationen Stop Islamiseringen af Danmark (SIAD) Lad være med at bruge lejligheden til et slagsmål med politiet. Ingen gider jer! Lad beboerne holde julefred uden jeres emsige indblanding.

    ———————————————–

    – hvilket adstedkom en række sure opstød fra Kim Il Sung D III proselyttere

    http://www.facebook.com/home.php?#!/groups/stopislamiseringenafdanmark/?fref=ts


Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s